bugün
yenile
    1. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      en başta sırf ödevim olduğu için yaptığım daha sonraysa beni edebiyat bölümü okumaya itecek kadar sevdiğim eylem
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      hayallerini doğru kelimeleri bir araya getirerek birleştiren insanların biraz gerçek biraz da hayallerinden yola çıkarak olmasını istedikleri şeyleri anlatma biçimleri bana göre kafayı rahatlama işlemi gibi birşey yapabilenlere saygı duymak lazım
    3. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      olur olmaz her şeyi kafasına taktığı için erken yaşta kel olan, kellikten nefret eden ve kel olduğu için kendisinden de nefret etmeye başlayan; kışın bereyi, yazınsa şapkayı kafasından eksik etmeyen bir adamın, hiç tanımadığı bir kadına aşık oluşunu yazacaktım oldum. sonra dedim ulan başka işin mi yok?! baktım ki harbiden yok, işsizim. işsizlik kadar kötüsü de yok, vallahi yok. 4 tl'si olan varsa ortak paket alalım, camel white içiyorum.
    4. 6
      +
      -entiri.verilen_downvote
      -iyi öykü yazarı olduğumu düşünmüyorum fakat sıkı bir öykü okuyucusu olarak öykü yazarlarına benim için iyi öykü nedir onu yazmak isterim. **öykünüzün uzun ya da kısa olması fark etmez ancak mutlaka ama mutlaka kısaltılmış bir öykü olması bence çok önemli. taslak öykünün işlemden geçmesi önemli. uzun ya da kısa bir öykü yazın ama onu sonra mutlaka tıraşlayın. öykü ağırlıklarından uzaklaştıkça derinliği de artıyor. (yine de ben kısa öyküyü tercih ediyorum her zaman.) **aslında vasat metinlerde roman daha zor öykü ise daha kolaydır yazılan iyi öykü aksine çok daha vurucu, ağdalı ve işlevsel olmalı. gereksiz anlatımlar ya da ayrıntılı anlatımlar; romanda anlatımı zenginleştirirken, öyküde öyküde okuyucunun ağzında acı bir tat bırakır. **kullandığınız her ayrıntı ve karakterin öykü için hayati önemi olan yanları olsun. gereksiz ayrıntı ve bilgiler öyküyü durağanlaştırır. **öykünüzde zaman algısı olabildiğince dar olmalı, hatta belki bir kaç dakikalık bir anın öyküsü bile olabilir. bir öykünün içerisine aylar, yıllar sıkıştırılmamalı. **öyküde mümkünse tek tema olmalı, bütün olay örgüsü tek amaç ve tema üzerinde ilerlemeli. **birden fazla ana fikir ya da mesaj da olmamalı tabii. **bütün anlatım basamakları adım adım ana sonuca hizmet etmeli, yan olaylara yer verilmeden okuduğumuz her şey nihai sonuça götürmek dışında işlevi olmamalı. **ama yine de bu amaç için, düz ve aceleci anlatımlar da metni amatör kılıyor. kurduğunuz her cümle kendi başına sanatsal anlatım zenginliğini de içinde barındırmalı. bir romanın özellikle şu bölümü çok sarsıcıydı derken bir öykü için altını çizebileceğimiz zenginlikte bölümler değil cümleler olmalı. **bir öykü ile istanbul'u anlatmaya çalışmanız beni okuyucu olarak rahatsız eder. lakin kız kulesinin farklı bir yönünü ya da galata kulesine giden sokakların kaldırımlarını anlatırsanız heyecanlanmamam mümkün değil. **hikayede gereksiz ayrıntı istemiyorum çünkü bizzat ayrıntının kendisini okumak istiyorum esasen. **öykünün ancak tamamını sindirdiğimizde anlam kazanacak şekilde bütünsel ve merak uyandırıcı olmalı. **öyküyü bitirdiğimizde önce metnin tamamını zihnimizde birleştirip yazar olarak istenen yere tam manasıyla ulaşıp gerekli hazzı yaşayabilmeliyiz. **sonuç olarak her cümlesinde zenginliği olan, hızla okuma dürtüsü uyandıracak merakı göze sokmadan yedirmiş olan, adım adım nihai sonuca götüren, gereksiz ağırlıklarından kurtulup duru bir anlatımla, yoğun hisler uyandıran. derinliği ile "vay be!" dedirten öyküler güzeldir. **iyi öykü dediğin anlatımda duru, anlamda yoğun ve ağdalı olan öykü olmalıdır. "roman puanla kazanır, ama öykünün tek şansı nakavt etmektir." /julio cortazar
      1emek var +++++ - arsiz yogurtcu 12.12.2016 19:32:18 |#2964910
      0ha yoksa tırt diyorsun. eyvallah :) - devriksekiz 12.12.2016 19:33:23 |#2964975
      1estağfurullah, gayet iyi. - arsiz yogurtcu 12.12.2016 20:38:55 |#2969596